1.10.07

frumoasa tzara avem



pacat ca e locuita...
am evadat. locatia: tusnad. dupa cum se stie...harghita = ungurime. Mi-am umplut ochii si gandurile de frunze galbene si rosii si verzi...au arhitecti deosebiti in zonele in care nu se construieste/sapa/taie. padurile de acolo sunt de-a dreptul mirobolante. desi vorba aia, locuiesc la munte, mi-au ramas gravate-n creier pentru inca o vreme peisajele de acolo. OK. asta e tot ce a fost pozitiv.

raman totusi siderata de nesimtirea populatiei din sfantul gheorghe, au zis bine aia care au zis ca daca astia se separa de "romania" o sa ne ia bani la vama si o sa ne oblige sa invatam limba, pentru ca este absolut clar ca fac lucrurile numa cum vor sula lor, banu in comert nu mai este masura..ci "c'asha vrea sula mea".

Nesimtire am gasit anume la o crasma sordidutza care e prin spatele la magazinul 2 net. grup de 8 oameni. restaurant aproape gol. taca-taca in maghiara...pe la toate mesele. nefiind de-ai locului, le cerem sa uneasca 2 mese de 4 sa stam ca oamenii la masa..nu separati...pe langa un nem tudom oprit in ultima clipa pe buze..ne spun siderati "ne putem sa ünim doi mesi...noi pe unde ćirculam?" - desi crasma avea pline doar 2 mese din vo 10. in fine, ne-am bagat si ne-am scos, le-am urat multe pule si in limba lor si in limba noastra si ale altora care sa le priceapa si am plecat.

am mai dat fro doo ture de parc si ne-am gasit alt restaurant, une am trait cu impresia ca e nunta si am iesit..au venit chelnerii dupa noi...dom'le...e deschis..poftiti..in romaneste frumos, elegant. restaurant foarte curat si cochet si cu personal amabil vorbitor si de limba romana. Sugás a avut si mancare buna si preturi decente, deci de toata stima pentru niste infometati ca noi.

Niciun comentariu: