2.2.09

Hai la Sica!



weekendul asta a fost unul de culturalizare. am decis ca tre sa mai vizitam pe sica alexandrescu si sa vedem ce-o mai montat nou. asta dupa ce am absentat destul de mult, fie erau domniile lor in pauza artistica. oricum, a fost un weekend plin si terminat absolut minunat.

asa deci am purces la luat bilete si am ales sambata sa vedem "colonelul si pasarile". ne-am strans ditai gasca 15 indivizi, am intrat, asezati cuminti pe scaune, vizionat, comedie si nu prea. Brasovenii au jucat binisor, au fost fro 3 balbe, insa per total piesa a fost destul de slaba datorita scenariului, prestatiile au fost mai mult decat haioase, fetele jucand excelent roluri de nebune sadea.

duminica in schimb, am ales sa scot familia la un caragiale, in 3 acte, "D'ale carnavalului". Daca sambata s-a jucat restrans, cu publicul asezat pe scaune pe scena, duminica s-a folosit sala mare, care a fost arhiplina spre uimirea mea. Publicul de la copii de 10-11 ani pana la bunici cu par alb. showul a inceput in forta si a continuat pe aceeasi linie pana la prima pauza, in hohotele si aplauzele in delir ale publicului.

actul doi s-a jucat in foaier, printre oamenii din public, lucru care mi s-a parut extrem de amuzant si de incitant. se auzea o voce sus, o voce jos, una din stanga, una din dreapta. personaje in costume sclipitoare, de carnaval, schimbate rapid intre ele, alergaturi in sus si in jos pe scari. voci minunate care au amutit audienta cu totul, in ditai foaierul neauzindu-se nici macar musca.

actul trei ne-a readus in sala, unde a inceput sa se dezlege intriga, mai pe intuneric, mai cu lumina, uneori pe tonalitati inalte, uneori cu soapte, uneori cu cantece sau fluieraturi toate asezonate cu un acordeon. Trebuie mentionat jocul absolut spectaculos al celor doua actrite care au jucat rolurile mitzei si a didinei alaturi de cei 5 domni din rolurile principale. Pentru mine au fost doua ore de ras, uneori cu lacrimi, de zambete, de destindere, de aplauze furtunoase, de oameni frumosi care joaca minunat.

in concluzie, avand in vedere ca n-am reusit sa fiu coerenta de nici o culoare si ma tot chinui de aproape o ora sa scriu treaba asta, "d'ale carnavalului" este un MUST SEE al stagiunii 2009, nu ratati!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Io inca mai sper sa-si aduca aminte Bulandra ca au Regele Lear in repertoriul stagiunii .

io-n Dushu Tau! spunea...

eh, moshule, pe voi va invidiez ca aveti de unde alege, avand mai multe teatre. aici e o unica oferta, concentrata.